Persberichten 2012

Keurmerk Plaagdiermanagement versterkt de branche
De Nederlandse Vereniging van Plaagdiermanagement Bedrijven (NVPB) heeft tijdens het Symposium ‘De belanghebbenden bij kwaliteit’ de nadruk gelegd op het Keurmerk Plaagdiermanagement en aandacht gevestigd op de Stichting die hiervoor in het leven wordt geroepen. Met de invoering van het Keurmerk Plaagdiermanagement wil de branchevereniging NVPB de markt nog verder professionaliseren. Doordat hiermee de kwaliteit van de dienstverlening wordt gewaarborgd, zal de veiligheid voor de mens en het milieu worden verhoogd.
Kakkerlakken
Kakkerlakken vormen in Nederland een groot probleem en veroorzaken veel overlast en grote schade. Meer informatie over de kakkerlak en het beheersen van een kakkerlakkenplaag is opgenomen in de nieuwe editie van de Allemaal Beestjes. Het beheersen van een kakkerlakkenplaag vergt een deskundige aanpak, welke wordt gegarandeerd door de leden van de NVPB en de voor het Keurmerk Plaagdiermanagement gecertificeerde bedrijven.
Keurmerk zet in op preventie in plaats van bestrijding ongedierte.
De NVPB introduceert het Keurmerk Plaagdiermanagement.